اسب ایستاده که در تمام لوگوهای فراری دیده می‌شود، اولین بار بر روی هواپیمای جنگنده در جنگ جهانی اول با خلبانی «فرانچسکو باراکا»، یکی از بهترین خلبانان ایتالیای نقش بسته بود. انزو فراری، مؤسس این کمپانی خودروهای لوکس، پس از دیدار با پدر و مادر داغدیده «فرانچسکو»، قبول کرد که این اسب به عنوان نماد خوش‌شانسی برای خودروهایش به کار ببرد.


فورد این نوشتار کلاسیک لوگوی خود را از سال ۱۹۰۷ ارائه کرد، ولی ۲۰ سال طول کشید تا نماد بیضی آبی‌رنگ به صورت کامل شکل بگیرد. «بیل فورد» بزرگترین نوه مؤسس کمپانی، هنری فورد، به عنوان یک امضای شخصی، برای حرف F طراحی خود را به کار برد.


کمیته جهانی المپیک، بحث و جدل قانونی بر سر نشان تجاری چهار حلقه آئودی را به این کمپانی واگذار کرده است. این حلقه‌ها، نشانی از چهار کمپانی مؤسس «اتحادیه آئودی»، یعنی آئودی، هورش، DKW و واندرر هستند.


لوگوی پورشه، آمیخته‌ای از سمبل‌های آلمانی است. اسب وسط، نشانی از «اشتوتگارت»، خانه قدیمی سریعترین اسب‌های آلمان و خانه جدید خودروهای سریع این کشور است. سه ساقه گیاه، نمادی از منطقه «ورتنبرگ» هستند. طرح رنگ کلی لوگوی پورشه نیز رنگ‌های پرچم آلمان را تداعی می‌کنند.


این لوگو می‌تواند اشاره‌ای به ریشه‌های این کمپانی در ساخت تراکتور باشد. این در حالی است که برخی از چهارپای جسور در این لوگو به عنوان سمبل هماوردی با فراری یاد می‌کنند.


این لوگو از آن جهت به صورت متقارن طراحی شده تا بتوان آن از هر دو طرف خودرو و در آینه‌ها تشخیص داد. حلقه داخلی، نمادی از قلب مشتری و حلقه خارجی، نمادی از قلب تویوتا محسوب می‌شود. حلقه بالایی موجب ایجاد یک شکل T برای لوگوی تویوتا می‌شود.


چیزی که در نگاه اول به صورت یک حرف H انگلیسی به نظر می‌رسد، در واقع نمادی از دست‌دادن دو نفر با یکدیگر است. هیوندای و مشتری با اعتماد و رضایتی که در محصولات این کمپانی وجود دارد، با یکدیگر توافق می‌کنند. حلقه بیرونی در این لوگو، جاه‌طلبی‌های این کمپانی آسیایی را در سطح جهان نشان می‌دهد