لوگوی میتسوبیشی تاریخ زیادی را پشتسر گذاشته است. سه فرم لوزی در این لوگو، بیانگر ترکیبی از ۳ برگ شاه بلوط نشان خانوادگی مؤسس این کمپانی یعنی «ایوازاکی یاتورو» و ۳ برگ بلوط نشان خاندان «توسا» هستند. لوگ
وی کنونی این کمپانی برای مدت بیش از ۱۵۰ سال است که مورد استفاده قرار میگیرد.
ستاره
سه پر مرسدس، نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است. این لوگو برای
نمایش جاهطلبیهای کمپانی در سه حوزه خشکی، دریا و هوا تهیه شده است. در
سال ۱۹۲۶، نزدیکان «بنز» یک حلقه بیرون به این لوگو اضافه کردند که در
ابتدا به صورت یک تاج گل استفاده شده بود.
صلیب
قرمز رنگ در سمت چپ این لوگو، ادای دِینی به «میلان»، خانه آلفا رومئو
محسوب میشود. در سمت راست، یک انسان به تصویر کشیده شده که از دهان یک مار
بزرگ بیرون میآید؛ چیزی که در واقع، سمبلی از تولد دوباره و خالصسازی
است.
لوگوی
شورولت به عنوان یک نماد، با یک «پاپیون» مقایسه شده است. امّا تئوری اصلی
در این زمینه، این است که «دورانت»، مؤسس برند، از طراحی کاغذ دیواری هتل
«پاریسین» که در آن اقامت میکرده، الهام گرفته است. این در حالی است که
دیگر تئوریها از استفاده از یک طرح میز شام، یک تبلیغات روزنامهای و پرچم
سوئیس حکایت میکنند.
یک
تصوّر غلط در مورد لوگوی بامو این است که طراحی آن به ساخت ملخ هواپیما
برمیگردد؛ به این معنا که بخشهای سفید رنگ نمادی از ملخها و بخشهای
آبیرنگ نمادی از آسمان هستند. ولی در واقع، این رنگها به زادگاه بامو،
یعنی ایالات باواریای آلمان برمیگردند.